Malala Yusufzay, Chiristina Lamb : Ben, Malala / I Am Malala


TANITIM: 


"Sesimizin değerini ancak susturulduğumuzda anlarız."


2014 Nobel Barış Ödülü'nün sahibi Malala Yusufzay'ın otobiyografisi BEN, MALALA tek bir insanın sesinin bile dünyaya değişim yönünde ne kadar büyük bir ilham verebileceğini kanıtlıyor… 


Taliban kuvvetleri Pakistan'ın Svat Vadisi'ni kontrol altına aldığında, küçük bir kız hiç korkmadan düşüncelerini dile getirdi. Malala Yusafzay susturulmayı reddederek eğitim hakkı için mücadeleye girişti.


9 Ekim 2012 Salı günü, 15 yaşındayken, neredeyse bunu canıyla ödüyordu. Okul servisiyle eve dönerken, yakın mesafeden açılan bir ateşle başından vurulmuştu.


Malala'nın mucizevi şekilde hayatta kalıp iyileşmesi, onu Kuzey Pakistan'daki ücra bir vadiden New York'taki Birleşmiş Milletler binasının koridorlarına uzanan olağanüstü bir yolculuğa çıkardı. Malala 16 yaşında, barışçıl protesto eylemlerinin dünya çapında sembolü ve Nobel Barış Ödülü'nü kazanan en genç isim oldu.

                                                                                            YORUMUM

Malala, dünyadaki kızların okutulması için çok büyük bir misyon üstlenmiş. Kitabı okurken, onun buraya gelene kadar nelere göğüs gerdiğini görüyorsunuz. Pakistan'da bir kız çocuğu olmak hiç kolay değil. Her ne kadar kitap Malala'nın hayatı hakkında olsa da  onun babası beni daha çok etkiledi.  Onun öğretme aşkı gerçekten çok tutkuluydu. Yokluktan okul var etti . Toplumun geleneklerine karşı koymayı bildi ve kız çocuklarının da okutulması için elinden geleni yaptı. 
Malala, çocukluğunu anlatırken insan etkileniyor. Ne kadar azla mutlu olabiliyorlar.  Svat'taki misafirperverlik ve onur olgusuna çok değer veriliyor. İnsanlar terörle yan yana yaşamayı öğrenmek zorunda çünkü devletten hiçbir fayda yok. Bu olumsuz şartlara rağmen Malala'nın okuma aşkı insanı büyülüyor. Güzel bir otobiyografi. Sade dille yazılmış ve akıcı. Özellikle kızlara ve onların babalarına okumasını tavsiye ediyorum. Filmi de var.

"Babam,eğitim eksikliğinin Pakistan'ın bütün sorunlarının kaynağı olduğuna inanıyormuş."
Babam, "Ben senin özgürlüğünü koruyacağım, Malala", diyordu. "Sen hayallerinden vazgeçme."
"Benazir Butto öldüğünü öğrendiğimizde, yüreğim bana şöyle dedi : Neden gidip kadın hakları için mücadele etmiyorsun?"
"Ben, Malala'yım.  Dünyam değişti ama ben değişmedim."
  
Sevgilerle, Aygül Demir

ben malala filmi ile ilgili görsel sonucu




MY  REVIEW

Malala has undertaken a great mission of girls to be taught  around the world. As you read the book, you see what he has been up to here. It is not easy to be a girl in Pakistan. Although the book is about Malala's life, her father has affected me a lot more. His love of teaching was really passionate. He create a school from nothing. By resisting  the traditions of society , he  made it possible for the girls to be taught. Malala impressed me  when she tells her childhood. They could be happy with very small  things. The hospitality and honour of Svat is highly valued. People have to learn to live side by side with terror because there is no help from the state. Despite these adverse conditions, Malala's reading love fascinates people. It's a beautiful autobiography. It  is written in a plain and fluent language.  I especially recommend it to girls and their fathers. There's a movie, too.

"My father believed that lack of education was the source of all the problems of Pakistan."
My father said, "I will protect your freedom, Malala". "Do not give up on your dreams."
"When I learned that Benazir Bhutto died, my heart said to me: Why do not you go and fight for women's rights?"
"I am Malala, my world has changed but I have not changed."



Sincerely, Aygül Demir 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim