Evrim Kuran: Z Kuşağı Anlamak

             
 
TANITIM:

Bir Kuşağı Anlamak, Bir Dönemi Anlamaktır.

2000’lerin başından bu yana gördüklerimi kuşaklar üzerinden okumaya çalışıyorum. Kuşakları anlamak; geçmişi onurlandırmak, geleceği mümkün kılmak için fevkalade bir araç. Bir kuşağı anlamak, bir dönemi anlamaktır. Bir dönemi anladığınızda ise paradigmanın kıskacına sıkışmaktan kurtulursunuz. Ve sizin gibi olmayanları kendinize ait yargılarla değil, onlara ait gerçeklerle görmeniz mümkün olur.

Bu mümkün olduğunda ise dönüşürsünüz. Birey olarak, kurum olarak, toplum olarak… Bu kitabı Z kuşağını anlamak isteyenler ve kuşağın ta kendisi için yazdım.

Hiçbir bebek nankör, kibirli, tembel, yalancı, riyakâr, hırsız ya da katil olarak gelmez dünyaya. Bebeklikten çocukluğa ve oradan yetişkinliğe geçişteki yolculuk şekil verir iyi insan olma tercihine. Hız ve rekabetle şekillenen ama asla bütünlenmeyen, her şeyin fiyatının bilindiği fakat değerinin bilinmediği bu çağda, biz yeni nesil ebeveynler mutlu çocuk yetiştirmek obsesyonuna kapılıyoruz.

Bu nesle iyi bir dünya bırakamıyoruz; dilerim iyi bir nesil bırakıyoruzdur dünyaya...

 -Evrim Kuran


YORUMUM

2000 doğumlu oğlum oldu için bir arkadaşımın tavsiyesi ile okudum. Bir günde bitirdim. Z kuşağını merak edenler için iyi bir kaynak. Özellikle Evrim hanımın Dinamo Danışmanlık şirketiyle kuşak araştırmaları yaptığını öğrenince benim için kitap daha da değerli oldu. Araştırmalar Türkiye'nin üç büyük kentinde, Ankara, İstanbul ve İzmir'de, düşük gelir grubundaki semtlerde ve eşzamanlı olarak orta- yüksek sosyoekonomik statülü ailelerde anket yapılmış. 

Yazar, şirketlere, öğretmenlere ve ebeveynlere ipuçları veriyor. Aynı zamanda da Z kuşağına da dünyadaki değişen şartlara ayna tutuyor. "Z Kuşağına Mektup"u beğendim. Bir ebeveyn olarak çocuklarımı ve gençleri daha iyi anlamak için bu tarz araştırmaları takip ediyorum. Siz de çocuklarınızın dünyasına nüfuz etmek istiyorsanız bu kitaba göz atmanızı tavsiye ederim.

"Z kuşağı kendini tek bir yolla tanımlamıyor; belirgin biçimde dahil edilme yanlısı, daha az çatışma yanlısı ve daha çok diyaloğa açık; hayatı pragmatik yaşıyor."

                                                           Sevgilerle,@kitapdiari

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim