Akilah Azra Kohen: Pİ ( 3.Kitap)


Yazar: Akilah Azra Kohen
Yayı EviDestek Yayınları
Sayfa Sayısı: 704
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
KonusuŞimdi itiraf zamanı!

İtiraf ediyorum: Sana tuzaklar kurdum. 
Adlarını Fi ve Çi koydum.
Can Manay'ın Duru'ya duyduğu açlıkla çıkardım seni yola,
Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını Deniz'le anlatmaya çalıştım sana…
Beni takip etmen için yolumuzu onların hikâyeleriyle süsledim.
Anlamları da hemen hemen her satıra gizledim. Çünkü Pi'deydi asıl anlatmak istediklerim.
Çaresizdim. Vazgeçemezdim.
Sana bu manzarayı mutlaka göstermeliydim.
Seninle nihayet burada buluşmak için çok emek verdim.
Şimdi yine gel benimle, birlikte yürümeye devam edelim.
Savaşların savaşılarak kazanılamayacağını, asıl zaferin ancak doğrudan ayrılmayınca kazanıldığını 
Özge anlatsın sana,
Yaptığımız her şeyin evrende dönüp dolaşıp bize nasıl geri geldiğini
Can'dan dinle,
Analiz edebildiğimiz kadar güçlü, sadeliğimiz kadar güzel, gerçekliğimizdeki samimiyet kadar eşsiz olduğumuzu 
Bilge'de gör,
Kendi değerini başkalarının gözünden biçenlerin acısını 
Duru'yla anla,
Ve Deniz'in düşüncelerinde tanış geleceğin insanıyla… Gel benimle. Yolumuz uzun değil, 
Nihayet sana gidiyoruz, bana… BİZ'e.
Sorgulanmamış, analiz edilmemiş bir yaşam hiç yaşanmamıştır.

                                                 YORUMUM


     Hikayeler iyi veya kötü bir şekilde yavaş yavaş sona geliyor.
   Özge'de kendimi buldum hararetle destekliyordum. Azmi beni çok etkiledi. Gerçekten de idealist insanlar inandıkları  için  kendilerini sonuna kadar koymalılar, ama sevdiklerini arkada bırakmalılar. Bu yol tehlikeli özellikle Özge gibi idealistler için. 
   Deniz'in "Biz" olan düşünceleri çok ilgimi çekti. Hiç bu şekilde düşünmemiştim, ama sonra farkına vardım ki ben de her zaman küçük başarıların bizi daha büyük başarılara götüreceğine inanmaktayım.
     Çevremiz bize çaresizliği öğretiyor, o yüzden insanlar cesaretini yitiriyor. Tek başıma hiç bir şey yapamam ama farklı insanlarla ortak noktada buluşabilirim.
    Yazar, hükümet ile muhalefetin ilişkisini çok iyi kurgulamış. Kitabı yavaş yavaş okuyun , sindirin ve üzerine düşünün. Bence imkansız değil.
   Harika bir üçleme, yeni bir perspektif edindim için Akilah Azra Kohen'e teşekkürler.
  
                                                                Sevgilerle, Uçurtma






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim