Demet Altınyeleklioğlu: Ah Bre Sevda Ah Bre Vatan (1. Kitap)


TANITIM: Aylarca çoksatan listelerinin üst sırasında kalan yazardan bir mübadele romanı.
Anadolu ve Rumeli'de sevdalarıyla vatan aşkları arasında sıkışanların büyük dramı...
Balkan ve Dünya Savaşı, Türk-Yunan kapışması ve sonrasında yaşanan sıradan insanların yazılmamış tarihi… Düşmanlıkların dalgalandığı bir ortamda çiçek açan umutsuz sevdalar. Sevdanın kin ve düşmanlığa isyanı...
İzmir'de Rum kızı Eleni ile Türk delikanlısı Enver'in, Selanik'te Fidan ile Mehmet'in düşmanlıklara, bağnazlığa meydan okuyan büyük aşkları... Her şeyden habersiz olan halkların sırtında kurulan kurtlar sofrasında oynanan oyunlar, entrikalar… Dayanılmaz acıların, adsız şehitlerin, gazilerin, yiğitlerin ve Ege'nin iki kıyısındaki gönül erlerinin  Hikâyesi...
     



                                                  YORUMUM
1918, Osmanlı Selanik'ten çekilmiş, Mondoros Ateşkesini Ferit Paşa imzalamış. Selanik'te iki ailenin,biri Türk diğeri Yunan,dostlukları sınanıyor ve galip olan dostluk oluyor. 
Kah ağladım kah güldüm , kahramanların duygu ve düşünceleri bana dokundu.
İzmir 'de de masum bir aşk bütün engellere rağmen her şeye göğüs gereceği umudu, içimi parçaladı. Acaba o zamanlar nasıl başka bir dinden ve milletten bir kıza aşık olunup mutlu bir son olabileceğine inanılır. Eleni ve Enver, bu kadar kin ve düşmanlığın en doruk noktasında umutları olması beni çok etkiledi. Aşkın gerçekten gözü kördü (karaydı).
Eğer ırk, din, tarih olmasaydı insanlar sadece kalpleriyle hareket ederdi ve Cemal ile Stelyo 'nun arkadaşlıkları çocuklarıyla devam ederdi. Eleni ve Enver akibeti mutlulukla biterdi.
Balkanların evladı olarak kitap beni çok etkiledi, özellikle Selanik civarı yaşanan olaylar yüzünden. Bulgaristan'dan geldiğim için oradaki bakış açısının hala değişmediğini söyleyebilirim. Ama beni asıl şaşırtan Türkiye'deki bakış açısı. Alevi ve Suni evlendiği zaman iki taraf da utanıyor, oysa ki iki taraf da Müslüman. Ama eğer bir Türk vatandaşı bir Avrupalı ya da Amerikalı ile evlenirse çevresindekilere gururla paylaşabiliyor ve garipsenmiyor. Oysa ki birisi Müslüman diğeri başka dinden hatta dinsiz olabiliyor. Yanlış anlaşılmasın böyle evliliklere karşı değilim ,hatta böyle engeller zaten olmaması gerekiyor. Ben sadece ikiyüzlülüğe karşıyım.
Okumanızı tavsiye ediyorum.

                                                               Sevgilerle, Uçurtma

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim