Gülten Dayıoğlu : Mo'nun Gizemi (1.Kitap); Mo'nun Gizemi 2 Otran (2.Kitap)


TANITIM: Avustralya'ya gidiyordum. Uçakta, her haliyle garip ve gizemli, genç bir adamla tanıştım. Kendisi Genetik Mühendisiydi. Onunla insan kopyalama olgusu üzerine, ürperti verici konuşmalar yaptık. Daha sonra o bana, roman yazmam için, yürek hoplatıcı bir serüven aktardı. Bu serüveni, birbirlerine tutkulu bir aşkla bağlı olan, Defne ve Burç adında, liseli iki genç yaşamıştı.

Böylece her sayfasında, acaba sorusuyla insanı kuşatan, bu soluk kesici roman ortaya çıktı. Ne var ki, bu olayda aklıma takılan bazı soruların yanıtlarını, hala bulabilmiş değilim:
Yol arkadaşım Burç, gerçek bir insan mıydı?

Yoksa ben, gen teknolojisi ve canlı kopyalama yöntemiyle, laboratuvarda oluşturulmuş biriyle mi yolculuk yapmıştım?





TANITIM:Defne ile Burç, birbirlerine çok yoğun bir aşkla bağlı iki genç.
Japon bilgin Yuma'nın ise tek hedefi İN-MO-SAN adlı insanüstü varlığı yaratmak. Bu amaca erişmek için, Defne ile Burç'a Mo yaratığının genlerini aşılamak istiyor. İki genci, soluk kesici olaylar sonucu tuzağa düşürüp kaçırıyor.
Sonra ... Neler oluyor neler, bir bilseniz!..

İşte o gençlerle birlikte bu soluk kesici serüvene daldığınızda, birden karşınıza OTRAN çıkıyor. Sakın ŞAŞIRMAYIN!
İnsan varlığının gizemli sınırlarını aşmayı düşleme gücüne sahipseniz, bu kitapla kanatlanıp uçmanız, işten bile değil.







                                          YORUMUM

Kitap, genetik üzerine bir kurgu. Her şey Maldiv Adalarında başlar. Berke ve Defne burada aşık olurlar. Tükenmiş olan bir türün ,yani"Mo", etrafında gelişen olaylar.Bilim kadını olan Yuma bu iki genci kaçırır ve genlerine "Mo'nun" genlerini aşılar. Daha sonra serbest bırakılırlar. Berke ve Defne genetik üzerine okurlar. Sonra yine kaçırılırlar ve yeniden "Mo" genleri aşılanır. Aynı zamanda Yuma genetik yoluyla bir sürü Mo dünyaya getirir. Bu yaratıklar Otran'ın yardımıyla kaçarlar ve Antarktika 'da Son Evrimi geçirirler. Hikaye böylece devam ediyor.
İlginç bir kurgu. Özelikle genetik konusunu merak edenler bu kitapla farklı bir bakış açısı edinebilirler. 
İlk defa bir Türk yazardan fantastik konulu bir kitap okudum. Tavsiye ediyorum.

                                                                              Sevgilerle, Uçurtma

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim