Ayten Çelebi Kural: Mola


TANITIM:Mola, Duru'nun dirimidir, içindeki Bahar'ın devinimi… Bir yıldız kayımı süresinde Bahar Baran'ını, Baran da Bahar'ını bulmuştur. Peki ya sonra? Özgürlükten bir yudum alan uslanır mı bir daha?

Duru, Bahar'ı dinleyecektir elbette aşk ile evliliğin kavşağında… Bir başka söylemle kadının gizi ve yüzü geceyle örtülmüş gündüzüdür artık… Feridun Bey ile Tuğrul Beyi yan yana getiren ortak yolculuk, Bahar ile Baran'da 'mola' Duru ile Çetin'de ise evliliklerini öğüten 'değirmen' olur...

Duru'nun içindeki "Bahar"ı eyleme geçiren aşk yasak değil midir? Aşka can veren ve aşkı öldüren iki erkek Duru'nun gözüyle nasıldır?

Kadın, kadın hakları ve yasak aşk üstüne düşünmenin zamanıdır. Mola, kadına, erkeğe ve dahası topluma tutulmuş bir aynadır.
                                    YORUMUM
Duygu'nun duygularında, düşüncelerinde gezindim. Türkiye 'de kadın ne mevkiye gelirse gelsin sadece kadınlığına değer biçilir. Toplumda erkeklere biçilen ve yakıştırılan rolü kadınların kabullenmesi bekleniyor.
Kadının duyguları ön plandadır. Değer verildiğini bilmek ister ama erkek bakış açısına göre değil.Her ne kadar kocasına kızsam da o adamı yetiştiren de bir anne.Anne figürü ,bir çocuk için kadın figürüdür. Farklı bir kadın onun ayarını bozar ve evlilik farklı bir yöne yönelir. Erkek karısını aldattığı kadınla kıyaslama bile gereği duymuyor. Ona göre, onun karısı duygularıyla hareket edemez . Çünkü önce namuslu, sonra da bir annedir ve öyle davranmalı, sanki duygusuz bir canlı ve hareketleri ona göre programlı.
Bir avukat olmasına rağmeni yine de boşanırken, önce anneydi, ve sonra da karısı olarak hareket etti ve ayrıldı.
Bu bana nedense çok acı verdi. Çocuklar konusunda haklıydı ama diğer tarafta kocasına borçlu değildi. Hatta bana göre annesiymiş gibi onu koruması gerektiğini düşündü. Bu ağzımda acı bir tat bıraktı. Yıllarca emek vereceğim, beni değersiz hissettirecek, özür dileme gereği bile duymadan, hatta cahil bir insan gibi aldatmanın onun hakkı olduğunu iddia edecek ve ben de öyle bir insana arka çıkacağım. Çocuklarımın babası olması bir yere kadar saygıyı hak ediyor. Kesin yargılamıyorum, çünkü onun yaşadığı şeyleri yaşamadım bu yüzden objektif olamam. Okumanızı tavsiye ediyorum.

                                                                               Sevgilerle,Uçurtma

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim