Yılmaz Özdil: Kadın


TANITIM:Eşit eğitim hakkı
1924

Eşit birey hakkı
1926

Eşit seçme seçilme hakkı
1934

Kadın erkek eşitliği fıtrata ters
kürtaj olma
sezaryen yaptırma
en az üç doğur
hamileysen sokağa çıkma
kahkaha atma
bankta kızlı erkekli oturma
talibin çıkarsa seçici olma
haddini bil
itaat et
okuma
düşünme
sus!
2015
                                           YORUMUM
Yazar, kadınların yaşadığı sıkıntıları, başarıları önceden yazdığı makalelerden derlemiş. Sadece iyi yönden örnek olmuş kadınlar hakkında değil. Hikayeler inanılmaz.Mağdur olmuş kadınlar bu dönemde isimsiz olarak kalmışlar. Ama Yılmaz Özdil onların tarihe geçmelerini sağlamış.İsimsiz kahramanlar bu kitapla tarihte cisim haline getirilmiştir. Özellikle, gençlere kadınların değerini hatırlatarak onların yaptıkları ve yapabilecekler konusundaki teşvikleri çok beğendim. Kızıma okuttum ki anlasın, bu AKP döneminde dayatılmaya çalışılan kadın figürü Arap kültüründen bir örnektir. Bizim Cumhuriyet dönemi kadın kahramanlardan örnek alsın ve gurur duysun istiyorum. Okumanızı tavsiye ediyorum.

                                                                     Sevgilerle,Uçurtma

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim