MeltemYılmaz : İris- Dört Mevsim Yalnızlık ve Bir Kadın


TANITIM:İkinci kitabı "Soraya" ile Berlin Film Festivali Books at Berlinale'ye seçilen 11 yazar arasına giren Meltem Yılmaz'dan yine baş döndürücü bir roman! 


Romanın başkahramanı İris, büyükşehrin kalabalığına sıkışmış genç bir kadındır. Sıradan evliliği, sıra dışı bir olayla altüst olduğunda, onu içinde IŞİD'in de bulunduğu tehlikelerle dolu bir yolculuk bekler...



"Kartlar, arkalarında parlak birer çizgi bırakarak havada dans ettikten sonra halının üstüne düştüklerinde, yan komşuda Chopin çalıyor, yaz yağmurunun ince damlaları pencereden süzülüyordu. 
Cinnet… 
Bilinçaltımın en derininde kopan bir cinnetin tiz sesiydi duyabildiğim. 
Cinnet… 
Adım adım odanın sonuna doğru gittim. 
Cinnet… 
Yerdeki çantadan telefonu çıkardım.
Cinnet… 
Telefondan o numarayı buldum. 
Cinnet... 
Numarayı tuşladım.
Cinnet… 
Kuru bir erkek sesiydi telefonu açan. Bir katilin soğuk soluğu vardı nefes alıp verişlerinde. 
Evet?
Merhaba. Sizinle görüşmek istiyorum.
Kimsiniz?
Önemi yok. Görüşelim lütfen, size bir teklifim var."
                                            YORUMUM

14 yaşında tecavüze uğramış bir kadın olan İris , bize kendi kırılgan ve puslu hayatını paylaşıyor . Onun düşüncelerinde gezinmek çok zordu. Kendine olan güveni sarsılmış o yüzden de sanki gölgesi onun hayatını yaşıyor. İşini severek yapmıyor, kariyer hevesi yok. Evliğin ilk gününde kocası onu sevmediğini anlıyor ama yine de bu evliliğe körü körüne devam ediyor.

"Sanki diğer tüm atlar özgürlüğün ne demek olduğunu çoktan unutmuş da, bu at özgürlük ihtiyacını iliklerine kadar hissediyor,bu yüzden doğasından bir türlü kopamıyordu. Acı çekiyordu besbelli,ama bu acı,arada bir vurup giden bir sancı değil, damarlarında akan kanla birlikte vücuduna yayılan düzenli bir ıstıraptı." 
İris bir boşlukta yaşıyor ama pusulasını kaybetmiş her kadın gibi hiç bir yere varamıyor.
Psikologla olan ilişkisi her ne kadar yanlış gibi gözükse de İris ilk defa ayağa kalkıp silkelendi ama hala kesin kararlar veremiyor, bir ileri bir geri gidiyor.
Kitap sürükleyici ama bazen bazı detaylar gereksizdi. İŞİD belgelerinin kullanılması. Psikologun , hasta -doktor ilişkisi ihlal etmesi. Emre'nin sırrı.?
Gizemli telefonun arkasındaki adam.
İlginç bir roman okumanızı tavsiye ederim.

                                                                   Sevgilerle, Aygül Demir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim