Sayit Kemal Karaalioğlu : Dede Korkut Hikayeleri

Dede Korkut Hikayeleri TANITIM: "Dede Korkut Hikâyeleri" Türk Edebiyatı Tarihi'nin anıtsal temel kaynağıdır. Taşıdığı anlatım gücü, söyleyiş incelikleri bakımından, işlenmiş sanatlı halk dilinin doruğa yükselmiş şaheser temsilcisidir. Türklerin tüm uluslara örnek olacak erdemleri, sözlü Türk Edebiyatı, folklor, etnoloji, tarihi etnografya, devlet büyüklerinin yüce adalet duygusu, halk felsefesi, töreleri, tutkuları, aşkları, savaşları, çıplak doğa güzellikleri, aile bağları, çocukların eğitimi, su, ağaç, at, kuş sevgisi şiirli, derin, temiz destansal halk Türkçesiyle gözleri ve gönülleri doyuran bir güzellikle anlatılır bu hikâyelerde.






                                                                    





                                                                YORUMUM

Ne zamandır bu hikayeleri okumak istiyordum ama nedense erteleyip duruyordum. Oğuz Türklerin kahramanlık hikayeleri yazılmış. Halk Türkçesiyle yazılmış. Yaşam biçimleri hakkında bilgi sahibi olabiliyorsun. Yer yer şaşırdım çünkü bazı gelenekler hala devam ediyor. Aile yapısı hakkında bilgi sahibi oldum ve kadına verilen değeri okuyunca anladım ki şu anda biz Arap kültürüne neredeyse asimile olmuşuz. Tabiatla olan ilişkilerini okumalısınız. Tavsiye ederim

                                                                     Sevgilerle, Aygül Demir





                                                                              MY REVIEW
I always wanted to read these stories but I kept putting off. Oghuz Turks' stories of heroism are written . It's written in a daily Turkish at that time. You can have information about their lifestyles. I'm surprised because some traditions are still going on. I have information about the family structure and reading the value given to the woman, I realized that now we are virtually assimilated to the Arab culture. You should read their relationships with nature. I advise.

                                                                          Sincerely, Aygül Demir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim