Doğan Cüceloğlu: Savaşçı


TANITIM: 


e.e.cummings der ki; Seni diğerlerinden farksız yapmaya bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir dünyada,kendin olarak kalabilmek,dünyanın en zor savaşını vermek demektir.Bu savaş bir başladı mı,artık hiç bitmez!...Anlamlı ve coşkulu bir yaşam için SAVAŞÇI kitabında böyle bir savaştan söz ediyoruz.Söz ediyorum değil,söz ediyoruz;çünkü kitabı Arif Bey'le beraber oluşturduk.










                                                                                   YORUMUM


Arif Bey bir öğretmen ama hayatıyla ilgili soru işaretleri var. Bir konferanstan sonra Doğan Bey'e bu sıkıntıyı nasıl çözebileceği konusunda fikir ister. Doğan Bey de bu konuda onunla düzenli görüşmek ister. Doğan Bey, Arif Bey'in "savaşçı" olma yolunu bulması için yardımcı olur. Savaşçı olmak hiç kolay değil. Kendi deneyimlerinden biliyorum. Önce kültürün sana dayattığı prangalardan kurtulmalı sonra da hayatı anlamlı olarak yaşamanın yolları bulunmalı.Yazar  Carlos Castaneda'nın kitaplarına çok değiniyor. Şimdiden kitap listeme "Ixtlan Yolculuğu" nu ekledim. 
Benim için en zoru, sınırlarımı yeniden belirlemekti. Artık geçmişteki acılar için kimseyi suçlamıyorum , sadece dersimi doğru alıp almadığıma bakıyorum. Sorumluluğumu kabul ediyorum. Kararlarımı vermeden önce düşünüyorum, dikkat ediyorum ve verdikten sonra pişman olmuyorum çünkü o şartlarda vermem gereken en iyi karar olduğunu biliyorum. Şimdiden Savaşçı olmak için verilen özelliklerin listesini yaptım ve hayatımda uygulamak için başlıyorum. Bazılarını yaptığımın farkına vardım. yolum doğru olduğunu anladım.
Doğan Bey, kitaptaki konuşmaları aktarırken çevresine de göz atmadan geçmiyor. Anda olmaya dikkat ediyor. Bazen kendisiyle ilgili tespitleri de aktarıyor. Konuşmalar çok samimi bir şekilde aktarılmış. Bu kitap da başucu kitabım oldu.  Psikoloji'ye ilgi duyanlara  ve hayatlarını kendi ellerine almak isteyenlere tavsiye ederim.

"Gözlemleyen benle, gözlemlenen ben arasındaki fark bilinmeyince insanlar gözlemlenen şeyin içinde hapsoldular."
"Siz ne kadar değişirseniz, çevreniz de o şiddette size direnecektir."
"Ortamda gerçeğe, düşünceye, algılamaya değer verebilmesi için insanın kişisel bütünlük içinde olması gerekir."
"Niyetliğin saflığı içinde verdiği kararlar, savaşçının en önemli güç kaynağıdır."
"Sorumluluk almış insan hesap verir; kendi bilincinin, kendi gücünün, kendi eylemlerinin sınırları içinde olaya sahip çıkar. Burada kişinin kendi yaşamına sahip çıkması var."
"Ölüm bilinci, sonsuza dek varolamayacağımızı bilmemizi, şimdi ve şu anda yaşıyor olmamızın sorumluluğunu almamızı sağlar."


                                                                     Sevgilerle, @kitapdiari

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim