İclal Aydın: Üç Kız Kardeş


TANITIM: 
Bir zamanlar, bir ülkenin en güzel denizine bakan bir evde üç kız kardeş yaşardı. İsimleri Türkân, Dönüş ve Derya idi. Babaları Sadık Bey ve anneleri Nesrin Hanım’la birlikte geceleri kucak kucağa oturur, gelecekte onları bekleyen şahane yılların hayallerini kurarlardı.
Türkân, Dönüş ve Derya’nın, Ayvalık’ın çam kokulu sokaklarında geçen masal gibi çocukluğu, onları yetişkin dünyasının acımasızlığına hazırlamamıştı belki. Hiçbir hayatın, hiçbir seçimin göründüğü kadar kolay olmadığını, bazen en büyük, en akla gelmeyecek sırların en güvendiklerimizin kalbinde saklandığını, en korkulacak hastalıkların gün gelip geçmişi derleyip toplayabileceğini anlamak zaman istiyordu.
Ve zamanın ilaç olmadığı bir yara var mıydı dünyada?
Ayvalık’ın denize uzanan taş sokaklarından, nice yaşamlar görüp geçirmiş zeytin ağaçlarından, hayatın kaynağından akan suyundan, eski evlerinden doğmuş bir aile hikâyesi Üç Kız Kardeş. Bir mutsuzluk hikâyesi değil; neşeli günleri yâd ede ede iyiliğe dönüşün hikâyesi. İyileşmenin yolculuğu…




                                                                             YORUMUM


Bu yazardan okuduğum ilk kitaptı ve beğendim. Hikayeyi akıcı buldum. Aşk , sevgi ,özlem , acılar ve kavuşmalar. Günlük şekilde yazılmış gibi ama anlatılanlar bir ileri bir geri gidiyor. Zaman da böyle göreceli değil mi? Üç kız kardeş de bu günlüğe kendilerine göre katkıda bulunmuşlar. Resimdeki üç bayanın neden bir tanesi farklı giyindiğini hikayenin sonunda anladım. Bir sürü sır var ve çok ilginç gelişmeler sizi bekliyor. Hikayede anlaşılıyor ki sadece bir çeşit aile yok. Eğer bol sevgi varsa bir aile istediği kadar genişleyebilir.  Zor günlerde birbirlerine sıkı sıkıya bağlanıyorlar çünkü güçlü bağları var ve gereken desteği görüyorlar.  Beni en çok etkileyen karakter Mesut oldu. Ayvalık'a bir kere gittim ama eğer yeniden gidersem başka gözle bakacağıma eminim. Hikayenin sonundan anladım kadarıyla devamı gelecek. Merakla bekliyorum. Tavsiye ediyorum.

"Çalan kendi geleceğinden çalar, yalan söyleyen kendine yalan söylenecek yolu açar, aldatan aldanır, kötü kalpli insan dünyadaki cehenneme yol alır."
"Hastalandık, düştük, yaralandık, aşık olduk, hata yaptık, başardık, diplomalar aldık... Kavga ettiğimiz de oldu ama hiç küsmedik. Biz kocaman dünyada üç kız kardeştik ... Ah, biz nasıl büyüdük..."
"Dünya küçük... Herkes altı adım yakın birbirine ve altı kol boyu uzak bir diğerine ... Dünya küçük... Aynı karından doğmasan da kardeşin bir nefes ötende..."

                                                                                 Sevgilerle, @kitapdiari

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim