Samed Behrengi: Küçük Kara Balık

 



TANITIM

Kış ortasında bir akşam vaktiydi. Denizin en derin yerinde, yaşlı mı yaşlı bir balık nine sayıları on iki bini bulan çocuklarıyla torunlarını çevresine toplamış, onlara bir masal anlatıyordu...

YORUMUM

Tebrizli yazar Samed Behrengi'den okuduğum ilk kitap oldu.
Çocuklar için yazılmış keyifli bir hikaye gibi görünse de yazar bizi içsel yolculuğa çıkarıyor. Bildiğimiz ortamdan çıkmazsak, hayatımıza yeni perspektifler getirmezsek yaşarken ölmüş oluruz mesajını vermek istemiş.
Kara Balık olması çok ilginç buldum; yani sürüden tek geriye kalan ve farklı birisi olduğunu anlıyoruz. Yolculuk sırasında bir sürü farklı canlıyla karşılaşıyor ve onlar hakkında fikir sahibi oluyor.
Her ne kadar yola çıkınca tehlikelerle karşılaşacağını bilsen de sana destek verecek kişiler de karşılaşacağını unutmamamız gerekiyor. 
Yolculuk sırasında kendimiz hakkında çok şey öğreniyoruz bu da potansiyelimizin farkına varmamızı sağlıyor. Aynı şeyleri yaparken bunu öğrenmemiz zor.
Biz diğerleri ile karşılaştıkça hem kendimiz bir şeyler öğreniyoruz hem de onları etkiliyoruz. 
Tavsiye ediyorum.

"Küçük Kara Balık, ay ışığının yuvalarına hiç mi hiç yansımadığına üzülür, aydınlığın özlemini çekerdi."

"Suyun dışı da ne ki?"

"Bir kez yola koyulduk mu korkunuz kalmaz."

Teşekkürler, Aygül Tunç

Yorumlar

  1. Asi kara balık. Pek sevemedim bu kitabı. Çok meşhur olduğu için sesimi çıkarmıyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Herkese Merhaba!

Serpil Ciritçi : Kuantumun Gücü

Silvia Federici: Caliban ve Cadı Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim